Mindfulness

Mindfulness består både af teori og praksis som kan føre til, at du oplever mere livsenergi- og trivsel. Det er også en metode til forebyggelse og behandling af blandt andet PTSD, stress, angst og depression og til afhjælpning af lavt selvværd, eksistentielle problematikker, uhensigtsmæssige følelsesmæssige reaktionsmønstre og nedsat livslyst.

Mindfulness indeholder forskellige øvelser som du kan anvende i din dagligdag. Øvelserne støtter dig til at fastholde et bevidst nærvær i nuet, som gør det lettere for dig at håndtere livsvilkår, følelser og tanker. Gennem mindfulness øver du dig i at slippe fri af grublerier, bekymringer, selvbebrejdelser og selvdevaluering. Du træner at give slip på situationer, du måske alligevel ikke kan ændre på eller kontrollere. Dette kan tilføre dig en oplevelse af mere overskud og energi i en ellers hektisk hverdag.

Med mindfulness træner du din opmærksomhed, dit nærvær og din tilstedeværelse. Med Mindfulness skaber du øget accept af dig selv og dine tanker, følelser og oplevelser. Igennem en øget grad af opmærksomhed, kan du opleve at finde nye konstruktive handlingsmåder, som kan erstatte de gamle uhensigtsmæssige vaner, rutiner og handlingsmønstre.

Jeg er certificeret mindfulness instruktør efter Jon Kabatt Zins MBSR metode. Metoden er evidensbaseret og der foreligger talrige forskningsresultater vedrørende metodens effekt på selvudvikling, stresstilstande, eksistentiel mistrivsel eller psykiske lidelser.

Jeg afholder kurser i mindfulness for både grupper og individuelle. Kontakt mig for at høre til aktuelle kurser, eller kom med på min mailliste så du får besked om kurser og arrangementer.